Mieszkańcy chcieli strefy, ale nie takiej

Autor: redaktor / Opublikowano: 14 marca 2015

Od czerwca strefa płatnego parkowania zostanie ponownie rozszerzona. Władze miasta zdecydowały, że m.in. na terenie Krowodrzy. Nowa podstrefa P8 obejmie teren m.in. w granicac uluc: Racławicka, Prądnicka, Wrocławska, Składowa – do torów kolejowych. Nie podoba się to mieszkającym tam ludziom.

Jeden z zamieszkujących ul. Składową postanowił interweniować w tej sprawie. – Strefa płatnego parkowania miała zostać poszerzona o kolejne ulice i jest to absolutnie słuszna i uzasadniona decyzja. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach – mówi. – Otóż ZIKiT zamiast włączyć kolejne ulice do istniejącej strefy (P6), utworzył w projekcie kolejną podstrefę P8, kierując się wyłącznie rachunkiem ekonomicznym – twierdzi.

Po co kolejna podstrefa?

Mieszkaniec uważa, że nie ma konieczności tworzenia podstrefy, zwłaszcza że po drugiej stronie ulicy Wrocławskiej mieści się ośrodek zdrowia, żłobek, przedszkola oraz trzy szkoły. – Zarówno logika, jak i interes społeczny, bo tak to można tylko nazwać, wskazują na konieczność rozszerzenia istniejącego obszaru płatnego parkowania, a nie powiększania go o kolejną podstrefę – przekonuje pan Piotr.

Krakowianin postanowił w tej sprawie napisać do spółki Miejska Infrastruktura, która jest odpowiedzialna za wykonanie uchwały rady miasta i nadzór nad strefą. – Pragniemy zaznaczyć, że Miejska Infrastruktura Sp. z o.o. pozostaje jedynie podmiotem wykonującym uchwałę, natomiast decyzję w zakresie ostatecznego kształtu obszaru dokonywanego rozszerzenia i terenów granicznych podejmuje Rada Miasta Krakowa, która jest odrębnym organem jednostki samorządu terytorialnego – tłumaczy w odpowiedzi dyrektor biura strefy płatnego parkowania Marzena Nowotarska-Sadłocha.

Co zrobią politycy?

Radna z klubu PiS Agata Tatara poprosiła o rozmowę w tej sprawie z dyrekcją Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. – To kuriozalna sytuacja, kiedy w jednej dzielnicy są dwie strefy. Chcę porozmawiać z ZIKiT-em, czy możliwe są w tej sprawie modyfikacje – mówi radna. Samorządowiec obiecuje, że będzie przekonywać również polityków z Platformy Obywatelskiej oraz z klubu prezydenckiego. Potrzeba bowiem zmiany uchwały rady miasta.

Na pewno znajdzie sojusznika w osobie Grzegorza Stawowego z PO. – Od początku była mowa o jednej podstrefie. Mieszkańcy chcieli włączenie do strefy, a nie tworzenia nowej. Nie ma w okolicy wielu miejsc parkingowych i musieliby wykupić miejsce w dwóch strefach, co jest bez sensu – mówi radny Stawowy.

W zupełnie innym tonie wypowiada się szef klubu PO radny Andrzej Hawranek. – Istotą strefy jest, by mieszkańcy mogli zaparkować pod własnym mieszkaniem. Gdy wprowadzimy wyjątek, za jakiś czas odezwą się kolejne grupy mieszkańców, które będą chciały włączenia do większej strefy. Osobiście jestem przeciwnikiem robienia wyjątków – uważa radny.

Agata Tatara będzie miała szansę przekonywać nieprzekonanych podczas komisji infrastruktury oraz na sesji rady miasta w następnym tygodniu.

*
Granice całej podstrefy P8: Od Wrocławskiej do ul. Racławickiej, wzdłuż ulicy Racławickiej do ulicy Nowowiejskiej, wzdłuż ulicy Nowowiejskiej (wyłączeniem tejże ulicy) do ulicy Królewskiej, wzdłuż ulicy Królewskiej (po stronie numerów parzystych) do Al. Kijowskiej, wzdłuż Al. Kijowskiej do ul. Wrocławskiej, wzdłuż ul. Wrocławskiej do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do ul. Prądnickiej, wzdłuż ul. Prądnickiej(z wyłączeniem tejże ulicy) do ul. Wrocławskiej.

Autor: Dawid Kuciński, Lovekrakow.pl
Źródło fotografii i tekstu: Lovekrakow.pl

 

Kategorie

Aktualności

 
 
 
  • RSS