Kandydaci na prezydenta walczą w internecie

Autor: redaktor / Opublikowano: 08 września 2010

8 września 2010

Wojewoda Stanisław Kracik, kandydat PO na prezydenta Krakowa rozpoczął kampanię w Internecie. Jego sztab zapowiada, że w sieci pokona prezydenta Jacka Majchrowskiego.

- To będzie nowatorska kampania, a nie tylko polegająca na umieszczeniu konta na popularnym portalu społecznościowym i wpisywaniu kolejnych informacji przez urzędników – mówi Łukasz Pawłowski, konsultant odpowiadający za internetową kampanię Stanisława Kracika. Zapowiada, że wkrótce pojawi się blog pisany przez Stanisława Kracika, wojewoda będzie także obecny na Twitterze. – Będzie miał także swój portal telewizyjny, na którym prezentowane będą filmy, pokazujące dokonania i pracę Stanisława Kracika, jego spotkania z mieszkańcami – mówi Grzegorz Stawowy, wiceprzewodniczący krakowskiej Platformy Obywatelskiej.

Nowa strona Stanisława Kracika na Facebooku funkcjonuje od 1 września. Od tego czasu 40 osób zgłosiło na niej chęć pomagania w kampanii jako wolontariusze. Na czym ma polegać ich działalność? – Będą namawiać do głosowania na Stanisława Kracika swoje rodziny i znajomych – mówi Łukasz Pawłowski.

W kampanii mogą uczestniczyć osoby z całej Polski, ich rolą będzie także zachęcanie wszystkich do udziałów w wyborach samorządowych, które mają niską frekwencję.

Jak zapowiada Łukasz Pawłowski kampania Stanisław Kracika ma czerpać z amerykańskich wzorców. „Scott Brown i jego sztab pokazali, że w czasie lokalnej kampanii – w tym przypadku w Massachusetts – mogą pomagać ludzie z innych regionów kraju. W przypadku Krakowa chcemy, aby i ludzie spoza miasta też mogli się włączyć, mimo że to kampania samorządowa. Internet daje takie możliwości” – oznajmia Łuksza Pawłowski na stronie internetowej wpolityce.pl. Łukasz Pawłowski mieszka w Warszawie, studiował w Krakowie prawo. Twierdzi, że mimo, że jest warszawiakiem, sprawy Krakowa są mu bliskie, a na czas kampanii przeprowadzi się pod Wawel.

W najbliższym czasie na stronie Stanisława Kracika ma zostać zorganizowany konkurs wśród internautów na pomysły dotyczące rozwoju Krakowa. Autorzy dziesięciu najlepszych spotkają się z kandydatem PO. O tym, kto będzie miał taką szansę, zadecydują internauci, to oni będą oceniać pomysły.

Dla biura prasowego prezydenta Jacka Majchrowskiego kampania internetowa Kracika nie jest powalająca. – Prezydent Jacek Majchrowski jest od dawna obecny na Facebooku i Blippie. Poza tym prowadzi swojego bloga. Jego obecność w Internecie polega na informowaniu mieszkańców o tym co się dzieje w Krakowie – mówi Marcin Kandefer.

Prezydent Majchrowski obecny jest na Facebooku nie tylko na swoim profilu. Stronę poświęconą jego działalności założyli także jego przeciwnicy. Nazywa się „Majchrowski – Kraków dziadowski” i – jak piszą jej twórcy – „jest wyrazem bólu, żalu i smutku wywołanego tym, że mieszkając w tak pięknym, atrakcyjnym mieście, w którym mieszka tylu młodych, energicznych ludzi z przeróżnymi pasjami, codziennie widzimy jak miasto to niszczeje, tonie w marazmie, nie rozwija się, a wręcz ulega degradacji. Przyznając, że Pan profesor jest miłym starszym człowiekiem, musimy jednak stanowczo zaprotestować

 

Kategorie

Dziennik Polski, Ja w prasie

 
 
 

Tagi

 
 
  • RSS